Om os

Det er vigtigt for os at være i øjenhøjde med vores kunder. Vi har ingen robotter, men tror på specialisering og menneskelig indsigt. Vi har en varm atmosfære og alle medarbejdere har med specialer. Vi bruger vores værdisæt som hjælp til hele tiden at udvikle os. Vi kalder værdierne for MOFFH!

MOFFH! står for Menneskelighed. Ordentlighed. Faglighed. Flid. Humor. Ja, fyldige ord, så vi øver os. Hver dag. Og når det smutter, så lærer vi af det og tager læringen med på rejsen. Fortæl gerne, når du oplever, at vi overbevisende lykkes med – eller hvis vi misser – værdierne. Det hjælper os aktivt videre med at levendegøre dem.

Forum Advokater er specialiseret i arveret, familieret, privatret, strafferet, generationsskifte og konstruktiv konfliktløsning. Vores advokater møder i byret, landsretterne og i Højesteret. Vi har advokater, der er antaget som bobestyrer, bobehandler, beneficeret advokat og retsmægler ved retten i Roskilde og ved Østre Landsret.

Vi kalder vores klienter for kunder. Og vi giver ofte vores kunder noget andet end de efterspurgte. Steve Jobs har sagt det sådan her:

“Some people say: “give the customers what they want.” But that’s not my approach. Our job is to figure out what they’re going to want before they do. I think Henry Ford once said, “If I’d asked customers what they wanted, they would have told me, ‘A faster horse!'” People don’t know what they want until you show it to them. That’s why I never rely on market research. Our task is to read things that are not yet on the page.”

Vores opgave som advokater er at finde ud af, hvad vores kunder vil have, og før de selv veddet. Henry Ford har sagt: “Hvis jeg havde spurgt kunderne, hvad de ønskede, ville de have svaret: “En hurtigere hest” – fordi folk ikke ved, hvad de vil have, før du viser det til dem. Det er derfor, at jeg aldrig stoler på markedsundersøgelser. Vores opgave er at læse ting, der endnu ikke er skrevet”, mente Henry Ford. Forum Advokater ser det på samme måde – vores kunder kommer til os, fordi vi er specialister, så vi skal folde mulighederne ud. Det kræver, at vi giver os tid og at vi er dygtige til at lytte og forstå. Eller med et enkelt ord, at vi har: empati.

MOFFH!

Har kunden altid ret?

Ikke hos Forum Advokater. Vi taler ikke vores kunder efter munden, men vi gør, hvad der skal gøres for at gøre det vi kan: forsøge at finde en løsning. I dag indtalte en god kunde følgende besked på min telefonsvarer:

Tak Allan, selvom du skælder mig ud så det brager. Bliv ved med det.

En anden kunde, som meget gerne ville føre en retssag, hvilket jeg fik talt kunden fra, kom i dag med en flaske rødvin til min sekretær og 6 flasker rødvin til mig og bl.a. følgende varme ord:

 “Må jeg på Bentes og mine vegne sige dig mange gange tak for dit venlige generøse brev. Den menneskelighed overfor os har rørt os meget.  Vi har kun to personer i denne verden vi stoler på, det er dig og Kur, vores nabo. I er begge beviset på, at godhed stadig findes, uden alting skal gøres op i penge. Tak for alt gennem årene, hvor vi har fået din venlige hjælp vedrørende min mors dødsbo, og vores nu to testamenter og for at få vores ekssvigersøn slettet helt.”

Bente og Erik